close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קצת על רכבי הסעות

מערכת שורשח תמוז, תשעח21/06/2018

התלות של רבים מאתנו בהסעות הופכת אותנו, הלכה למעשה, שבויים בידי הנהג. על פי רוב מדובר באדם זר. סביר ולגיטימי לצפות להתנהגות אנושית

תגיות:
נהג הסעות עשוי להיות אחד מספקי השירות החיוניים ביותר של ילדיכם. מדי בוקר אתם תפקידו בידיו את היקר(ה) לכם מכול. בניגוד לפעוטונים –שלא דע מצות- אי אפשר עדיין להפקיד מצלמה נסתרת בתוך רכב הסעות, אולי בעתיד הלא רחוק זו תיהפך לדרישה נחרצת של הורים, ולדעת באמצעות הצפייה בה האם הנהיגה עברה בשלום לא מבחינת הבטיחות בכביש אלא מבחינת התנהגות הנהג...

איך למצוא שירות הסעות בטוח?
כאשר מזמינים הסעה לא תמיד בודקים את כל הנתונים הרלוונטיים, אבל בדיקתם מבעוד מועד עשויה להתברר כחשובה ביותר ואף כקריטית. על מנת לצמצם את מרחב אי הוודאות שלכם, ההורים, חשוב שתבררו מבעוד מועד:
1. כי לבעל חברת ההסעות יש רשין להפעיל עסק.
2. כי לכל הנהגים בחברה אין רישום פלילי.
3. כי ננקטים כל אמצעי הביטחון הנדרשים, לרבות מבדקי איכות ובטיחות הרכב בקביעות.
4. כי תמיד יימצא רכב חלופי בשעת הצורך.
5. כי המחיר שייגבה מכם יהיה מחיר תחרותי, בתחום טווח המחירים המקול בענף ההסעות.
6. בהסעת ילדים קטנים יהיה תמיד מלווה מבוגר.
7. בכל חשד שלכם כי משהו אינו כשורה עם הנהג, ודאי לאחר שהילד שלכם מתלונן על אירוע או על דיבור חריג- חובתכם ליידע על כך לאלתר את בעל חברת ההסעות.
8. זכותכם ואפילו חובתכם, כהורים לילדים ששולחים מדי בוקר את ילדיהם להסעה, כי בעל החברה מקפיד על טיפולים תקופתיים נדרשים, והוא מעסיק רק נהגים שרשיונם בתוקף.
9. לא תמיד נכון לחשוד בכשרים אבל ספק הוא תמיד דבר חשוב שעשוי להתברר כתכונה מועילה. אם יש לכם ספק כל שהוא בתחום ההסעות – אל תהססו להביעו, אם בפני נהג ההסעות ואם בפני בעל החברה.

התלות של רבים מאתנו בהסעות הופכת אותנו, הלכה למעשה, שבויים בידי הנהג. על פי רוב מדובר באדם זר. סביר ולגיטימי לצפות להתנהגות אנושית, ליחס נעים, מנומס, תרבותי. לדיבור מעודן. כלקוחות מגיע לנו שירות מקצועי ויחס אנושי ראוי.

נהג עצבני מהווה סכנה. אם הוא נוהג שלא כשורה- תרתי משמע- עוקף בפראות, צופר לעתים תכופות ללא סיבה, מתעלם מבקשות הנוסעים או מגיב עליהן בתקיפות בלתי מוצדקת- גם על כך חובה לדווח לבעל חברת ההסעות ולדרוש את החלפתו.

כבישי ישראל הם מקום המהווה את הזירה האולטימטיבית של אי הוודאות. על פי התנהגותם ואופן נהיגתם של נהגים לא מעטים, הם הופכים את הנוסעים ברכבים שלהם לבני ערובה של נהיגתם הפרועה. אל תסכימו לצרוך את שירותי ההסעה של נהגים שנוהגים שלא כחוק.

לא תמיד בעל חברת ההסעות יודע כיצד נוהגים הנהגים שלו ולא תמיד הוא יכול לשלוט עליהם בכל מקום ובכל זמן נתון, לכן במידה רבה, האחריות שלכם על עצמכם מצדיקה סירוב לנסוע עם נהגים מסוימים. נהיגה בטוחה היא גם נהיגה שבה הנוסעים חשים בטוחים במהלכה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה